Bästa mobilabonnemanget – hitta det bästa för dig

Det finns otroligt många olika abonnemang på marknaden och att hitta det bästa mobilabonnemanget kan ibland kännas omöjligt. Då är det viktigt att ta ett steg tillbaka och tänka på vad som just är viktigt för en själv. Det är inte alltid det dyraste eller billigaste abonnemanget som är det bästa utan det är vilka behov som man själv har som avgör vilket som är det bästa mobilabonnemanget. Det bästa abonnemanget är alltså utifrån vilka krav som kunden har.

Vid valet av mobilabonnemang

Är mängden surf eller fria samtal och sms avgörande? Utgångspunkten är vad ens egna behov är vid letandet av det bästa matchande abonnemanget.

Bästa abonnemangen

  • Karma mobil
    Abonnemanget:
    -5-100 GB surf varje månad
    – Fria samtal/sms
    – Från 99 kr/mån
    – 96 av 100 poäng.
  • Chilimobil
    Abonnemanget:
    – 6 GB till fri surf varje månad
    – Fria samtal/sms
    – Från 149kr/mån
    – 93 av 100 poäng
  • Hallon
    Abonnemanget
    – 4–100 GB surf varje månad
    – Fria samtal/sms
    – Från 49kr/månad
    – 91 av 100 poäng

Hur togs mobilabonnemangen fram

Vid framtagandet av abonnemangen har en jämförelse mellan de olika leverantörer som finns på marknaden gjorts, därefter har det gjorts en poängsättning efter pris, kundnöjdhet, täckning och roamingvillkor. Genom att kombinera detta har det gjorts en topplista. Vid bedömandet om det är ett bra pris så har det gjorts en undersökning om priset är rimligt i förhållande till vad som erbjuds. Dessutom har det undersökts om leverantören har bra täckning, annars har ju kunden ingen användning av abonnemanget. Populariteten är också en avgörande faktor eftersom en återkommande och nöjd kundkrets är avgörande. Desto fler som skaffar en specifik mobiloperatör, desto bättre borde leverantören vara.

Varför jämföra mobilabonnemang

För att hitta det bästa mobilabonnemanget måste en jämförelse mellan de olika leverantörerna som finns på marknaden göras. Faktorer att beakta när jämförandet görs är bland annat uppsägningstiden och bindningstiden. Är det viktigt för kunden att kunna byta abonnemang ofta bör ett abonnemang utan eller med en kort uppsägningstid väljas. En avgörande faktor är även vem kunden är. Om kunden är en student, ett företag eller en pensionär är behoven olika och sålunda även priset.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.